Saturday 27 August 2011

Raya atau Merdeka??

Selamat Hari Raya dan Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-54 to all Malaysians yang masih hidup ataupun yang sudah meninggal dunia. Wah!
Anyway, memandangkan  Hari Raya and Merdeka tu dah clash kat calender. Mana satu yang paling orang suka nak sambut?
Well, aku, of cos' lah aku sambut Hari Raya sebanyak 0.01% lebih daripada aku sambut Merdeka. Sebabnya alah tak payah tanya..

So hari ni Mummy dan yang lain-lain tengah busy prepare for Hari Raya. Pasang langsir baru and all that. Cet, kuih dah nak habis walaupun raya belum lagi. Hehe..biasalah 5 adik beradik kat rumah. Lepas break fast aje, kitorang capai balang kuih dan ngap..ngap.. Mummy aku marah tapi semua orang buat tak tahu. Haha...best gila!

Berlalulah sudah Ramadhan..lalala































































































































For The National Day, kitorang buat biasa aje lagipun Hari Raya dengan Merdeka kan clash so, mana nak sambut dua-dua! Sambut dalam hati ajelah. Hihi.. Apa-apapun, Merdeka masih aku hargai, ingati, cintai, gilai, rindui dan blah blah blah...MERDEKA, yeah!
Aku proud dengan negara aku sendiri. Multicultural-nya, itulah, inilah. So stay strong Malaysians. Tak kiralah kita bangsa apa, warna hitam ke, putih ke, hijau sekalipun, kita tetap 1Malaysia, okey? I like that.

Kita satu bangsa, kita satu negara, kita satu matlamat, whoa!!

p.s: Dengar lagu Suasana Hari Raya