Wednesday 31 August 2011

An illegitimate child

The title describes everything written here. Illegal sexual intercourse. Pregnancy, Illegitimate child.



Bukan apa, aku just terfikir kalau aku di tempat baby-baby yang terbuang dan dibiarkan mati begitu saja di merata-rata tempat. Aku mesti sedih dan menangis dalam hati, "Kenapa mak aku sendiri yang buang aku?"  Kenapa perempuan-perempuan tu boleh jadi sekejam tu? Kenapa mesti bunuh baby yang tak berdosa? Kenapa takut menghadapi keadilan sedangkan dulu masa sedap tak ingat halal haram?

Relax..relax. Aku cuba relax.
"Duh, kau sendiri pun masih belasan tahun. Nak cakap pasal anak pulak!"
Aku tahu mesti ada yang cakap macam ni kalau aku cakap pasal anak depan public. But, I don't give a damn to whatever you think about me.

My advice, perempuan yang 'terlajak perahu' , bertanggungjawablah atas apa yang telah kau lakukan. Sayangilah makhluk kecil yang menghuni rahim kau cos'


They need you. 
They love you without prejudice. 
They are bonded with you till death. 


p.s: Actually aku tengah feeling untuk 'flashback' terbaru aku tapi buku dekat orang lain. Empangan aku ni dah nak pecah, penuh dengan idea so ini ajelah cara nak lepas gian.