Wednesday 7 September 2011

DEPRESSION



Pernah tak korang mengalami kemurungan, especially hanya kerana hal remeh temeh? Well, aku, ya. Aku depress sekarang. Aku depress sebab
  1. Aku tak cantik. Kan aku dah kata, hal remeh!
  2. Aku tak menarik. I'm dead serious here.
  3. Aku tak pandai. Dapat 4 A aje exam ni!
  4. Self esteem aku low sejak form 2. Jangan tanya kenapa!
  5. Aku tak ada 'kawan-lelaki'.
  6. Aku tak ada matlamat hidup. Kerjaya kerana keluarga, duit atau minat???
  7. Hidup aku sebelum tahun 2010 adalah sejuta kali lebih baik daripada sekarang!
7 sebab puka yang sering menyebabkan aku gagal untuk kenal diri aku. So sad. Aku pernah terfikir untuk terjun bangunan KLCC supaya lepas mendarat terus mampus supaya aku tak payah rasa perit kat dunia ni. Astaghfirullahalazim...Macam mana sekalipun, aku still ada sanity so takkan-lah aku nak buat kerja bodoh ni?!

Honestly, aku pernah menangis sebab tak ada life yang macam mana aku nak. Tapi aku tak menangis yo-yo-o! Hidup ni adil. So, insya-Allah, one day, aku akan dapat kehidupan yang aku idamkan selama ni.

Bahagia sekarang doesn't mean kau akan bahagia forever. Tapi, menderita sekarang bereti kau akan bahagia suatu hari nanti. Kau popular masa high school tak bermakna kau akan popular sampai mati. Kehidupan 'diva' kau tu akan berakhir lepas kau habis sekolah. Fikir ajelah! So, at least aku tak useless, kan?

Sebab hidup ini bagaikan roller coaster. So many ups and downs.